‘Salg på nettet’ (kommende bog)

Mange virksomheder har et ønske og en forventning om at øge onlinesalget kraftigt, både fordi det kan betyde lavere omkostninger til eksempelvis butikker og fordi ‘det er den vej udviklingen går’.

Det er imidlertid ikke altid så let at føre visionerne ud i livet, og når siderne på sitet og købsflowet er blevet gjort rimeligt brugervenlige, udebliver den yderligere vækst ofte. Produkterne er måske blevet for komplekse og uigennemskuelige til, at de er lette at sælge online, og kunderne kommer måske i forvejen ofte forbi virksomhedens egne butikker eller forhandlere.

Formålet med bogen er at give et “all round” bud på, hvordan virksomheder samlet set bør se på nettets rolle i forhold til at generere salg.

Der må ses kritisk på virksomhedens egne produkter, vurderes hvorvidt det gøres let for kunderne at købe virksomhedens produkter online og om generelt at sikre onlineafdelingen rammer, der muliggør vækst i salget.

Det direkte onlinesalg er imidlertid kun en del af det. Det er også nødvendigt at forstå onlines rolle i samspil med øvrige salgskanaler. Og samspillet skal fungere i mange variationer for at understøtte kundernes ‘rejse fra overvejelse om køb til gennemførelse af køb’. Måske vil kunderne gerne læse om produkterne på sitet og dernæst bestille hos kundeservice, eller de kommer forbi en fysisk butik. Det kan også være at de ser en vare i en fysisk butik og efter at have ‘sovet på det’ gerne vil bestille produktet online.

Skriv dig op på interesseliste, hvis du gerne vil høre nærmere, når udgivelsen nærmer sig.

Tilmelding til interesseliste:

* Bedes udfyldt