Blog

Undersøgelse af CRM effektivitet i danske virksomheder (februar ’21)

Af Jesper Riedel og Jacob Lego Boye, februar 2021 Vi har foretaget en undersøgelse af CRM effektiviteten i 44 danske virksomheder. I hvilken udstrækning udnyttes det potentiale, marketing automation giver for at anvende sælgernes tid bedst muligt ved at skaffe dem flest & bedst kvalificerede leads? Og er virksomhederne generelt lykkedes med at få CRM…
Læs mere

Nyt kampagneeksekverings set-up hos Boxer (oktober ’20)

Boxer’s Lead Data Master projekt er nu lanceret: Vi har ’sat strøm til’ indsamling af leads/kontakttilladelser, så de modtages real-time via integrationer fra såvel andre sites som Boxer.dk, segmenteres øjeblikkeligt og automatisk overføres til telemarketing for at blive ringet op og/eller modtage mails. Tak for et super godt og ‘best in class’ projekt til ikke mindst…
Læs mere

Kundeservice’s udfordringer i perioder med høj belastning og 9 konkrete råd (februar ’20)

Jeg har skrevet denne artikel om, hvorfor Kundeservice afdelinger ofte rammes af udfordringer i spidsbelastningssituationer og hvordan det utilsigtet kan forstærkes, men jeg giver også 9 konkrete råd til, hvordan det kan løses. Et af rådene er at anvende den model, jeg har udviklet til at lave en relativt pragmatisk og simpel forecasting af både…
Læs mere

Bestyrelseskursus hos BoardAssure (Januar 2020)

Så er 3 spændende dage om bestyrelsesarbejde afholdt af BoardAssure gennemført. Virkelig godt kursus med gode indlægsholdere, diskussioner, networking og en hel dag med test case (med masser af overraskelser undervejs). Kan varmt anbefales. Viden om digitalisering er den kompetence, som hyppigst mangler i bestyrelser, så her vil jeg kunne bidrage. Og supplere med ikke…
Læs mere

Boxer Bredbånd 2.0 lanceret (oktober ’19)

Så er Boxer Bredbånd 2.o lanceret, herunder ny omnichannel webshop, ordre management system og nye processer. Jeg har bidraget med business case, udarbejdelse af kravspecifikationer og processer, valg af IT-løsninger samt projektledelse. Tak til Boxer for et sjovt og lærerigt projekt og held og lykke med satsningen! Læs mere om løsningen nedenfor.   Omni-channel webshop…
Læs mere

6 års jubilæum (september ’19)

Jeg kan nu fejre 6 spændende og lærerige år som selvstændig konsulent . Jeg nyder at være med til indfri kunders ambitioner for digitalisering via komplekse digitale IT-løsninger og processer i vidt forskellige brancher. Jeg er dybt taknemmelig for samarbejdet med mine kunder og over at have en hverdag, der holder mig skarp, med alt fra strategi, business cases og leverandørvalg til praktiske opgaver i forbindelse med eksekvering af bl.a. IT udviklingsroadmap og implementering af nye webshops, PIM systemer og kundeservice systemer.

Censor på Copenhagen Business School (juni ’19)

Så har jeg været på introkursus for nye censorer på CBS og glæder mig til at skulle læse og være med til at eksaminere specialer relateret til digitalisering. Specialerne vil eksempelvis handle om digitale forretningskoncepter som deleøkonomi, selvbetjening, automatisering mv.

Forlængelse hos Boxer (maj ’19)

Kontrakt med Boxer er forlænget til at fortsætte efter sommerferien og ind i efteråret. Så der arbejdes fortsat med den store bredbåndssatsning sammen med det gode og dedikerede Boxer team.

Jacob Lego Boye

‘Kundeservice på nettet’ bog som gratis PDF (maj ’19)

Min bog ‘Kundeservice på nettet’ gøres nu gratis tilgængelig som PDF og kan downloades her.

Product Information Management (PIM) system – Hvorfor? Gode råd? (maj ’19)

Jeg har skrevet en artikel om hvorfor mange virksomheder overvejer implementering af et PIM system til at håndtere produktdata og har samlet 10 gode råd til sikring af en succesfuld implementering.